Plantas de distintos climas de España.

Podeis ver las fotografías en la galería de plantas.

A sobreira, o sobreiro ou a corticeira (Quercus suber) é unha árbore da familia do carballoe a aciñeira(as fagaceas, antes cupulíferas, integrada por 450 especies e con case tódolos seus xénerosboreais), espontánea e cultivada no sur de Europae norte de África e a partires da cal é o único medio de onde se pode extraer a cortiza.
 
A aciñeira (Quercus ilex) é unha árbore cupulífera parecida ao carballo. Encóntrase no sur de Europa, adoita plantarse como protección, especialmente xunto ao mar, pola súa resistencia aos ventos e á contaminación das cidades.
Alcanza unha altura de 20-27 m, a copa é densa e redondeada, un toro curto e pólas rectas e ascendentes, as follas varían dende as de forma estreita e longa o outras ovaladas, nas beiras son onduladas ou teñen dentes espiñentos. Agroma de abril a maio. Os seus froitos, landras, son de cor verde clara de entre 1'5 e 2 cm de lonxitude.

A aciñeira ten unha lonxevidade de 200 a 500 anos.
A súa madeira é moi dura, pesada, forte e resistente de doada modelación, emprégase para facer rodas
en carpientería, para combustible e carbón vexetal.
 
(Quercus robur) Roble carvallo, es un árbol robusto, de porte majestuoso, que puede superar los 40  metros de altura, de copa amplia, aovada, redondeada o irregular y hoja caduca. Tronco derecho, corto y muy grueso en los ejemplares aislados, con ramas gruesas y algo tortuosas; corteza grisácea o blanquecina, muy resquebrajada y de tonalidad parduzca en los ejemplares viejos. Hojas grandes, simples, en disposición alterna, con estípulas alargadas que caen pronto; son lampiñas por las dos caras, de color verde intenso por el haz y más pálidas, con los nervios bien marcados, por la cara inferior; su forma es obovada, con peciolo muy corto ( 2 a 7 mm.) con el borde más o menos, profundamente, lobulado y con los lóbulos desiguales y redondeados, suelen medir unos 6 a 12 cm.de largo por unos 3 a 6 de ancho.
Flores masculinas en amentos colgantes, verdes-amarillentos, que nacen solitarios o en grupos de ramillas del año anterior. Bellotas colgantes sobre un largo pedúnculo, aovado-oblongas, con caperuza o cascabillo de escamas casi planas, empizarradas.
MAQUIA: Tipo de vegetación de monte bajo mediterráneo, perenne y arbustiva, bastante exuberante y cerrado. Las plantas características son el olivo, silvestre, la jara, el  madroño, el brezo y el romero. Suele aparecer por degradación del bosque mediterráneo en suelos silíceos.
 
 GARRIGA: Formación vegetal mediterránea de los suelos calizos, constituida por encinas entremezcladas con matorrales y plantas herbáceas. Aparece cuando se degrada el bosque mediterráneo por un clima demasiado seco, el fuego y el abuso del pastoreo; se trata de una involución generalmente irreversible. Las especies más características son la coscoja, la jara, el madroño, la lavanda y el romero.
 

lunes 09 febrero 2009

En C.M. | | Permalink






los comentarios han sido deshabilitados.